آیا بیماران مبتلا به سرطان پستان یا پروستات باید اسکن استخوان انجام دهند؟

ما در این مطلب به مبحث آیا بیماران مبتلا به سرطان پستان یا پروستات باید اسکن استخوان انجام دهند می پردازیم. جهت انجام انواع خدمات تشخیصی مانند: اسکن هسته ای، سنجش تراکم استخوان، سی تی اسکن، ماموگرافی و انواع خدمات درمانی مانند: ارتوپدی، فیزیوتراپی، زنان و زایمان، چشم و اپتومتری، گوش و حلق و بینی، قلب و عروق، اطفال، داخلی، مغز و اعصاب و اسکن هسته ای در کلینیک پزشکی امیر در شهر های ملارد، شهریار،مارلیک  با ما در ارتباط باشید.

آیا بیماران مبتلا به سرطان پستان یا پروستات باید اسکن استخوان انجام دهند؟

اسکن استخوان در طیف وسیعی از بیماری ها کاربرد دارد. یک علت شایع برای انجام اسکن استخوان، ارزیابی درد است، که در آن اسکن استخوان می تواند به تعیین اینکه منبع درد ازاستخوان است یا از بافت های نرم کمک کند.مثلا: یک دونده مسافت طولانی ممکن است به علت شکستگی یا رگ به رگ شدن پا درد داشته باشد. اسکن استخوان می تواند به تعیین اینکه آیا آسیب استخوان یا رگ به رگ شدن تاندون دلیل درد است کمک کننده باشد.

اسکن استخوان همچنین می تواند در ارزیابی بیماری های سیستمیک مثل (سرطان یا دردهای غیراختصاصی استخوان) مفید باشد.

معیارهای استفاده مناسب انجمن پزشکی هسته ای و تصویربرداری مولکولی معیارهای استفاده مناسب را برای اسکن استخوان در بیماران مبتلا به سرطان سینه و پروستات منتشر کرده است.

اسکن استخوان و سرطان پستان

سرطان پستان اسکن استخوان برای سرطان سینه در مورد های زیر باید انجام شود:

مراحل اولیه در بیماران مبتلا به سرطان پستان ( node-positive گره مثبت.)بیماران در هر مرحله یا دارای عوامل خطر که علائم استخوانی دارند.بیمارانی که قرار است تحت درمان با رادیونوکلئید استخوانی قرار گیرند. اسکن استخوان معمولاً برای بیماران مبتلا به سرطان پستان که با شکستگی پاتولوژیک مراجعه می کنند، نیاز به تغییر در برنامه درمانی دارند یا مشکوک به پیشرفت بیماری غیر استخوانی  یا استخوانی هستند، مناسب است.

اسکن استخوان وسرطان پروستات

سرطان پروستات اسکن استخوان معمولاً برای موارد زیر باید انجام شود:

مراحل اولیه در بیماران مبتلا به بیماری با خطر متوسط ​​(مرحله T2، سطح PSA < 10 نانوگرم در میلی لیتر، یا نمره گلیسون ≤ 7).ارزیابی اولیه بیماران مبتلا به بیماری پرخطر (مرحله T3، سطح PSA < ng/mL 20، یا نمره گلیسون < 8). ارزیابی بیماران با علائم استخوانی بدون در نظر گرفتن مرحله عوامل خطر.ارزیابی بیمارانی که تغییری در درمان آنها پیش رو است. ارزیابی بیمارانی که با شکستگی پاتولوژیک مراجعه می کنند.ارزیابی بیمارانی که قرار است تحت درمان با رادیوم یا دیگر رادیونوکلئید استخوان قرار گیرند.

انواع خدمات تشخیصی مانند: اسکن هسته ای، سنجش تراکم استخوان، سی تی اسکن ، ماموگرافی و انواع خدمات درمانی مانند: ارتوپدی، فیزیوتراپی، زنان و زایمان، چشم و اپتومتری، گوش و حلق و بینی، قلب و عروق، اطفال، داخلی، مغز و اعصاب و اسکن هسته ای در کلینیک پزشکی امیر در اندیشه – ملارد – شهریار – مارلیک سی تی اسکن در اندیشه

در حال حاضر کلینیک امیر با نام سابق درمانگاه امیر در ساختمانی بالغ بر ۲۰۰۰ متر مربع در ۴ طبقه دارای ۱۶ بخش فعال از جمله بخش‌های اسکن هسته‌ای، سی تی اسکن، رادیولوژی، ماموگرافی، سونوگرافی، OPG، اورژانس شبانه روزی، اطاق احیای پیشرفته با امکان مانیتورینگ قلبی و تنفسی، کلینیک‌های تخصصی، آزمایشگاه تشخیص طبی و فیزیوتراپی در حال خدمت‌رسانی به تمام اقشار و طرف قرارداد با تمام بیمه‌های پایه و تکمیلی می‌باشد. این مرکز به عنوان یکی از بهترین و مجهزترین مرکز اسکن هسته ای در شهریار، ملارد، اندیشه و نواحی اطراف در حال خدمت‌رسانی به تمام اقشار و طرف قرارداد با تمام بیمه‌های پایه و تکمیلی می‌باشد. جهت انجام انواع خدمات تشخیصی مانند: اسکن هسته ای، سنجش تراکم استخوان، سی تی اسکن، ماموگرافی و انواع خدمات درمانی مانند: ارتوپدی، فیزیوتراپی، زنان و زایمان، چشم و اپتومتری، گوش و حلق و بینی، قلب و عروق، اطفال، داخلی، مغز و اعصاب و اسکن هسته ای در اندیشه -ملارد – ملارلیک – شهریار کلینیک پزشکی امیر با ما در ارتباط باشید.

راه‌های ارتباطی

آدرس: ملارد، ملارلیک، خیابان دکتر حسابی جنوبی، کوچه شهید عباسی (پگاه سابق)

اسکن هسته ای، سنجش تراکم استخوان، سی تی اسکن، ماموگرافی و انواع خدمات درمانی مانند: ارتوپدی، فیزیوتراپی، زنان و زایمان، چشم و اپتومتری، گوش و حلق و بینی، قلب و عروق، اطفال، داخلی، مغز و اعصاب و اسکن هسته ای در کلینیک پزشکی امیر – سی تی اسکن مغز – خدمات درمانی – سی تی اسکن در اندیشه – ملارد – شهریار – – مارلیک شماره‌های تماس: ۰۲۱۹۱۰۰۴۶۸۰ – ۰۹۳۵۳۲۳۲۰۰۱ – ۰۹۳۵۶۴۵۲۵۵۵