ماموگرافی

درباره خدمات

ماموگرافی کلینیک امیر

مرکز ماموگرافی کلینیک پزشکی امیر به‌واسطه برخورداری از پزشکان رادیولوژیست حرفه‌ای و تجهیزات به‌روز و دقیق، به عنوان بهترین مرکز ماموگرافی ملارد، شهریار و نواحی اطراف شناخته شده است. جالب است بدانید که علاوه‌بر ماموگرافی معمولی (آنالوگ)، امکان انجام ماموگرافی دیجیتال و سه‌بعدی نیز در این مرکز فراهم است. بنابراین، با خیال راحت می‌توانید برای انجام ماموگرافی غربالگری یا تشخیصی، از خدمات عالی این مرکز ماموگرافی بهره‌مند شوید. با توجه به اینکه طرف قرارداد با تمام بیمه‌های پایه و تکمیلی نیز می‌باشد.
ماموگرافی

ماموگرافی چیست؟

ماموگرافی یک روش تصویربرداری تخصصی است که از اشعه ایکس با دوز پایین برای دیدن بافت داخل سینه‌ها استفاده می‌کند و به تشخیص سرطان سینه قبل از بروز علائم کمک کند.

انجمن سرطان آمریکا توصیه می‌کند که از سن 40 سالگی به بعد، همه خانم‌ها تحت نظر پزشک برای انجام منظم این آزمایش اقدام کنند. به‌خصوص اگر سابقه خانوادگی سرطان سینه یا تخمدان وجود داشته باشد.

این نوید را به شما می‌دهیم که بیشتر یافته‌های ماموگرافی توده خوش‌خیم یا غیرسرطانی هستند. در واقع، کمتر از 1 نفر از هر 10 نفری که پس از ماموگرافی به آزمایشات اضافی نیاز دارند، سرطان (توده بدخیم) دارند. پس بدون ترس و نگرانی، برای انجام این آزمایش به مرکز مراجعه کنید.

ماموگرافی غربالگاری

معمولا پزشکان از ماموگرافی برای جستجو علائم اولیه سرطان سینه قبل از بروز علائم استفاده می‌کنند. به این نوع، ماموگرافی غربالگری می‌گویند.اگر در این تست بافت غیرطبیعی را نشان دهد یا مشکل جدیدی در پستان وجود داشته باشد، پزشکان دستور ماموگرافی تشخیصی می‌دهند.

ماموگرافی تشخیصی

در صورت بروز علائم جدید مانند توده، درد، ترشح از نوک پستان یا تغییرات پوستی پستان، پزشکان از ماموگرافی برای بررسی هرگونه ناهنجاری استفاده می‌کنند. به این نوع آزمایش، ماموگرافی تشخیصی می‌گویند.

ماموگرافی تشخیصی امکان درمان زودهنگام را فراهم می‌کند که موثرتر از تشخیص سرطان در مراحل بعدی است.

خدمات و دستگاه ماموگرافی کلینیک پزشکی امیر

در کلینیک امیر از دستگاه ماموگرافی پایامد که یکی از بروزترین و مجهزترین دستگاه‌های موجود در بازار هست؛ استفاده می‌شود.

ویژگی‌های مرکز ماموگرافی امیر

• کیفیت عالی تصاویر
  • کاهش دوز اشعه دریافتی بیمار
  • راحتی بیمار و کاربر

در این مرکز می‌توانید انواع ماموگرافی‌های یک طرفه، دو طرفه و تخصصی را با خیال راحت و پایین‌ترین دوز اشعه ایکس انجام دهید.

نحوه انجام ماموگرافی

دستگاه ماموگرافی برای بررسی بافت سینه طراحی شده است. این دستگاه نسبت به دستگاه‌های رایج، از دوز کمتری از پرتو استفاده می‌کند.

برای انجام این آزمایش، شما باید تمام لباس‌ها و جواهرات خود را درآورید. تکنسین به شما یک روپوش بیمارستانی جلوباز می‌دهد تا بپوشید. سپس جلوی دستگاه می‌ایستید و رادیولوژیست از شما می‌خواهد هر بار یک سینه خود را از لباستان خارج کنید و روی صفحه تکیه‌گاه قرار دهید. سپس رادیولوژیست با هدایت یک صفحه موازی روی تکیه‌گاه، سینه شما را بین دو صفحه محصور و فشرده می‌کند. ممکن است در این زمان کمی احساس درد و ناراحتی کنید.

کل این فرآیند در بهترین مرکز ماموگرافی، حدود 20 تا 30 دقیقه طول می‌کشد و می‌توانید بلافاصله فعالیت روزانه خود را از سر بگیرید.

معمولاً نتایج به‌صورت یک گزارش در اختیار شما قرار می‌گیرد تا آن را به پزشک معالج خود ارائه دهید.

سایر خدمات